Sürekli gelişmekte bulunan teknolojinin getirisindeki değişim ve yeniliklere açık olan
Eralkan Gümrük Müşavirliği Ltd. Şti. uzman kadrosuyla, sahip olduğu ekipmanlarla zaman mefhumunun öneminden yola çıkarak edindiği araçlarla ve tamamen memnuniyet odaklı kurduğu danışman kadrosu ile sektörün önde gelen şirketlerindendir.
Gümrüklerden ithali yapılacak eşyalarınızın, evrakları tarafımıza zamanında ve eksiksiz teslim edilmesi koşulu ile, gümrükleme işlemleri ortalama 2 iş günü içinde tamamlanacaktır.
Yükümlülere, gümrükleme, dış ticaret, ithalat, ihracat işlem ve çözümlerinin yanı sıra, kamu idarelerindeki her türlü belgenin alım ve takip hizmetleri de verilmektedir. Yükümlülerin, kamu idareleri, özel kuruluşlar ve taşeron firmalarla olan muhtelif işlemleri uzman ekibimiz tarafından titizlikle gerçekleştirilmektedir.
İTHALAT GÜMRÜKLEME OPERASYON SÜRECİ
Müşterilerimizin nakliye tedarikçisinden tarafımıza varış ihbarının iletilmesinden sonra ithalat gümrükleme süreci firma müşteri temsilcilerimiz tarafından başlatılır ve süreç tamamlanıncaya kadar takip edilir.
Süreç varış ihbarının tarafımıza iletilmesinden sonraki aşamalar ise ;
*Ordinonun ilgili acenteden alınması
*Mevzuata uygun tarifelendirilmesi ( GTIP) ve vergi oranlarının tespit edilmesi
*Tahakkuklarının yapılarak detaylı vergi ve masraf tablosunun düzenlenerek elektronik ortamda firmaya iletilmesi
*İthalat Beyannamesinin elektronik ortamda hazırlanıp en hızlı bir şekilde tescili
*Gümrük Müdürlüğü / İlgili antrepo dan eşyanın ilişiğinin kesilmesi, nakliye organizasyonu yapılarak malın ilgili firmanın vermiş olduğu talimatta belirtilen adrese fiziki tespiti
* Gümrükleme işlemi tamamlanmış dosya ile ilgili tüm evrakların dijital arşiv sistemimize aktarılması
* İşlemi tamamlanmış dosyanın muhasebe departmanına teslimi, muhasebeleştirilmesi
* Dosya/ Evrakların müşteriye iletilmesi
* Talep edilmesi durumunda ürünlerin antrepo' dan aldırılıp, iç nakliye ile müşteriye teslim.
İHRACAT GÜMRÜKLEME OPERASYON SÜRECİ
*Yükleme noktasının tarafımıza iletilmesinden sonra tüm ihracat işlemleri İletişim Gümrük Müşavirliği tarafından takip edilir ve en kısa sürede sonuçlandırılır.
*İhraç edilecek eşya ile ilgili olarak fizibilite çalışması yapılması, Çeki listesi, Invoice ve Türkçe fatura tanzimi
*Sağlık sertifikaları, Kontrol belgeleri, A. TR, Eur-1 Menşe şehadetnamesi, ülke durumuna göre konsolosluk tasdik işlemlerinin hazırlanması
*Eşya GTİP tespiti
*Elektronik ortamda beyannamenin hazırlanıp hızlı bir şekilde tescili
*Tüm ihracat masraflarının tarafımızdan ödenmesi
*Gümrük işlemlerinin takibi ve sonlandırılması
*Yurt dışına gönderilecek evrakların nakliyeci şirkete teslimi
*Sonlandırılmış olan dosyamızın muhasebeleştirilmesi ve kapalı zarf tarafınıza ulaştırılması