Gümrük Müfettiş veya Kontrolörleri tarafından “Sonradan Kontrol Denetimi” kapsamına alınan müşterilerimize bu sürecin yönetilmesinde aşağıdaki hizmetler firmamız tarafından verilmektedir.
Sonradan Kontrol firma bilgi ve tanıtım formunun hazırlanması, seçilen beyannamelerin incelenmesi, riskli alanların önceden belirlenmesi, giderilmesi ve mevcut riskin yönetilmesinde destek verilmesi istenildiğinde firma yönetimine rapor hazırlaması, denetim elemanı ile iletisimde ve konuların, cevapların sunulmasında yardımcı olunması, firmaların alınacak vekaletname ile denetim elemanı ile olan sürecin açık şeffaf ve yasal zeminde vekil olarak yürütülmesi, açılıs kapanıs ve ara görüsmelere gerektiginde katılması, raporda yer alan konuların karsılanmasında itirazın hazırlanması sürelerin takibinde yardımcı olunması hizmetlerimiz arasındadır.
Sonradan Kontrol Nedir?
Sonradan kontrol, beyan edilen bilgilerin doğruluğu ve işlemlerin usulüne uygun olarak yapılıp yapılmadığı da dâhil olmak üzere eşyanın gümrük işlemlerine ve/veya sonraki ticari işlemlere ilişkin ticari belge ve verilerin ya da riskli kişi veya işlemlerin ilgili kişilere ait yerlerde kontrolü olarak tanımlanmıştır.
Gümrük idarelerine yapılan beyan ve beyana eklenen belgelerin sonradan kontrolü 2009 yılına kadar Kontrol Genel Müdürlüğü bünyesinde yapılmaktaydı. Bu kontrol beyan edilen bilgiler ve beyannameye eklenen belgelerle sınırlı olduğu için kapsamlı bir kontrol gerçekleştirilemediği gibi, bütün değerlendirmelere kaynak teşkil edecek bir risk havuzunun oluşmasına engel teşkil etmekteydi.
Sonradan kontrolün uygulama usul ve esaslarının belirlenmesi ve bir plan ve program dahilinde sonradan kontrolün gerçekleştirilmesi amacıyla, 4458 sayılı Gümrük Kanunu'nun 10 uncu ve 73 üncü madde hükümlerine dayanılarak, Sonradan Kontrol ve Riskli İşlemlerin Kontrolü Yönetmeliği 27.10.2008 tarihli 27037 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmış, fiili uygulaması ise bilindiği üzere 2009 yılında(başlama tarihinden geriye dönük son 3 yılı kapsayacak şekilde) hayata geçmiştir